Ако искате посланията ви да достигнат до всички от фен страницата ви, ще трябва да плащате на Фейсбук

Февруари 20, 2013 от itFORUM

През тази година бизнесът все по-често ще търси алтернативни социални канали за реклама, мобилният маркетинг във все по-голяма степен ще е свързан с местоположението на потребителите, а фокусът върху качествената графика и съдържание ще се завърне.

 

 
Това са някои от тенденциите, включени в годишните прогнози на дигиталната агенция eDesign за развитието на един от най-динамичните технологични сегменти. Нови играчи и платформи в сектора се появяват на практика всеки месец и променят възможностите за маркетинг в него. Все пак ето някои тенденции, които ще окажат най-сериозно влияние върху бранша:
 
Търсене на алтернативни канали
 
Факт е, че ако преди година, инвестирането във Facebook-кампании изглеждаше перспективно, днес този канал е твърде експлоатиран и все по-малко интересен. В същото време от самата социална мрежа наложиха нова политика на платени постове, ограничавайки възможността за достигане до аудиторията и много от компаниите, инвестирали в натрупването на голяма фенска маса, са разочаровани.
 
 
„С въвеждането на новите правила, публикациите в корпоративна страница с да кажем 100 хиляди фена, ще бъдат видяни само от около 16 хиляди от тях. И ако искате вашите послания да достигнат до останалите 84% от вашите фенове, ще трябва да плащате на социалната мрежа“, посочва Георги Костов, собственик в eDesign.
 
Според него това, в комбинация със статистическите резултати, показващи все по-ниска конвергенция на платената реклама в социалната мрежа, неминуемо ще доведе до търсене на алтернативни канали. Такива според Георги Костов биха могли да бъдат нишови социални мрежи като Pinterest, YouTube, FoodSpoting, FourSquare, Instagram и др.; агрегатори и сайтове сравняващи цени; pay per click рекламни платформи; различни канали за мобилен маркетинг и др. „Въпреки казаното по-горе, пренебрегването на Facebook като маркетингов канал надали би било добра идея. Да разчиташ изцяло на тази социална мрежа, обаче също не е за препоръчване“, добавя мениджърът.
 
mobile, Mobile, MOBILE!
 
До края на 2015 г. интернет съдържанието в България, ще се достъпва повече през мобилни устройства, отколкото през десктоп базирани такива. Тенденцията към засилване на мобилното потребление на интернет услуги, променя правилата, както на маркетирането в интернет, така и на изграждането на уеб страници и създаването на съдържание за тях.
 
„Мобилните устройства пренасят виртуалното в реалния свят, което ги прави невероятно мощен маркетингов инструмент. Когато говорим за мобилния интернет като тренд, нямаме предвид технология - уебсайт или приложение. Става въпрос, не толкова за това, как вашият сайт, промостраница или кампания ще изглеждат достъпвани през мобилните телефони, колкото за обвързването на предлаганите в интернет услуги или продукти с местоположението на потребителя в момента и каква добавена стойност би могъл да извлече той от това“, обяснява Георги Костов.
 
 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes