CRM – следващият голям бизнес у нас

Ноември 17, 2010 от itFORUM

В процеса на своето управление всеки бизнес се стреми да постигне няколко ключови цели - да разбере от какво имат нужда потребителите на пазара, да създаде продукт, който се приема като уникален или по-добър от този на конкурентите, да намали до минимум разходите си, като запази удовлетвореността на своите клиенти, и всичко това да доведе до максимизиране на корпоративните печалби. За да се справят с тези трудни задачи, фирмите се нуждаят от система, която да координира ресурсите и информацията, с която разполагат, както и дейностите, с които се занимават. Това може да бъде постигнато чрез внедряване на ERP система. Неделима част от философията на ERP е управлението на отношенията с клиентите и поддържането на ефективна комуникация с тях, известно още като CRM (Customer Relationship Management). 

Защо CRM стои в основата на успешния бизнес? Главната причина за това е, че чрез използването на такава система фирмата е способна да предложи по-добро обслужване на своите клиенти. Всеки от тях може да бъде разглеждан като индивидуалност, а не като част от група. По този начин служителите в компанията ще имат възможност да определят по-лесно отделните нужди и желания на потребителите и да ги удовлетворят в максимално кратък срок. Способността за бърз отклик на клиентските потребности играе важна роля в изграждането на тяхната лоялност към продуктите на фирмата. CRM системите помагат и в идентифицирането на потенциални клиенти. Достъпът нa служителите в организацията до потребителските данни улеснява набелязването на целеви групи. Оттук се извежда и най-важната функция на CRM – да се привлекат нови клиенти и да се запазят отношенията с тези, които вече са привлечени. С помощта на CRM може да се регулира и нивото на обслужване в зависимост от значимостта на потребителя. 

Едно от най-големите предимства на CRM системите е, че всеки служител във фирмата има достъп до данните и проведените контакти с клиента. По този начин комуникацията с даден потребител може да бъде извършвана не само от агента, провел разговора с него, а и от други служители в компанията. Доказателство за ползата от внедряване на CRM програма е фактът, че редица световни корпорации я използват постоянно за управление на връзката с клиентите си. Компании като Dell и Daimler дори са създали обособени отдели и позиции за CRM директори. 

У нас интегрирането на CRM системи все още не е универсална практика, но се очаква тази тенденция да се промени за в бъдеще. Глобализирането на световните пазари и растящият брой контакти на фирмите с клиенти, дистрибутори и други контрагенти ще наложи използването на програми за по-ефикасно управление на контактите с тях. В България съществуват и софтуерни компании, които се занимават с разработването на CRM продукти, като например технологията InfoServ. Уникалното в тази технология е, че се предлага интегриране на CRM с Call Center на достъпна цена. Проучвания, проведени сред фирми, използващи CRM,  показват намаляване на административните разходи с 10-20% и подобряване с 20% на  организацията на търговската дейност, а добавянето на Call Center допринася за допълнително понижаване на фирмените разходи и покачване на продажбите с до 62%. CRM се характеризира с универсалност и приложимост към всякакъв бизнес за комуникация с клиенти. Особено ефективно е внедряването му в туристически агенции, както и в компании, занимаващи се с изпълнението на комунални услуги, банки, застрахователни и търговски дружества, правни къщи, учебни заведения и др. Многобройните преимущества, които CRM и Call Centers предоставят на фирмите, са предпоставка те да са следващият голям бизнес у нас. За да научите повече за развититието на CRM в България и за възможностите, които той предлага, можете да посетите официалната страницаwww.infoserv.bg 

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes