Димитър Фиданов, Methodia: Предлагаме облачно решение, което автоматично конфигурира всички компоненти, необходими за функционирането на ERP

Май 23, 2013 от admin

Клауд компютингът от няколко години е една от основните и най-горещи теми, когато става думи за ИТ системи. И в това няма нищо чудно – въпреки някои неясноти в този модел неговите предимства по отношение на ценовата ефективност и бързото внедряване на решения привличат погледите на бизнеси от всякакъв размер и индустриални сфери. И всъщност вероятно именно тук се крие неговиото най-голямо предимство. За разлика от традиционния модел, при който компанията трябва да закупи собствено оборудване и да осигури работата му, при клауд компютинга всяка компания, дори малкият стартъп, може да наеме толкова, колкото му е необходимо, без да харчи значителни първоначални средства.

Автоматизираната среда е друга характерна черта на този тип системи. Именно в полето на автоматизацията са насочили вниманието си специалистите от Methodia, предлагайки своя продукт на базата на KVM (Kernel-based Virtual Machine). По думите на Димитър Фиданов, системен инженер в Methodia, компанията е разработила решение, интегриращо предлаганото от нея ERP като услуга, при която софтуерът може сам да определя колко и какъв точно тип ресурси са му необходими. По този начин всеки малък бизнес може без намесата на софтуерен гуру да стартира необходимото му бизнес решение, без да закупува скъп хардуер и без да разчита на услугите на скъпо платени ИТ специалисти. Ето какво още сподели Фиданов за читателите на списание IT Infrastructure.
 
Разкажете за услугата на Methodia, която се базира на KVM?
 
Залагаме на технологиите KVM и CloudStack за изграждане на нашата инфраструктура, която предлага облачни бизнес услуги. Можем автоматично и в реално време да създаваме нови системи, които да стават достъпни за клиента в рамките на минути, без това да изисква някаква техническа или административна дейност от наша страна.
 
Стремим се да предлагаме т.нар. софтуер като услуга (SaaS), а нашите услуги са свързани със системи като ERP, CRM, HRM, продукти за разплащане и т.н. Опитваме се предложенията ни да представляват един готов пакет, който не е необходимо да бъде инсталиран, внедряван и не изисква специализиран хардуер. Целта ни е клиентът да може сам да си поръча каквото му е необходимо и да получи готова за ползване система.
 
Удобството за клиента в случая е, че той не се занимава с частни облаци, виртуални машини, памет, процесори, мрежи и т.н. Услугите се достъпват чрез Интернет, като всеки потребител получава собствена система на определен адрес и спокойно работи с нея.
 
За в бъдеще планираме да предлагаме облачна инфраструктура като услуга, благодарение на която нашите клиенти ще могат сами да създават своите частни или публични облачни среди.
 
Какво всъщност представлява KVM?
 
KVM е  Linux базирана технология, която използва инструкциите в съвременните процесори и предлага пълна виртуализация – това са напълно изолирани и функционални операционни системи. Много други доставчици използват т.нар. паравиртуализация, където няколко виртуални сървъра работят с едно общо ядро на операционната система (т.нар. kernel), което налага редица ограничения. Пълната виртуализация използва малко повече ресурси, но от гледна точка на бъдещата инфраструктура предлага пълна свобода и гъвкавост за приложната среда и операционните системи.
 
За разлика от други виртулизационни технологии KVM е стандартен модул в Linux ядрото, поради което има изчистен дизайн и много добра поддръжка, а освен това поддържа няколко вида различни процесорни архитектури.
 
 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes