Димитър Кехайов, БАКБ: Една от основните цели на Виртуалната банка е да промени общуването с клиентите ни

Декември 18, 2013 от Ваню Кръстев

Българо-американска кредитна банка (БАКБ) наскоро представи новия си бранд BACB Plus. BACB Plus е първата виртуална банка в България, която позволява на клиентите си да използват вече познатите на потребителя инструменти за банкиране чрез интернет, но по нов начин, надградени и интегрирани в система, която създава нова среда за управление на финансите. Като първи и най-важен елемент, превърнал се в основа на проекта, е достъпността чрез различни дистанционни канали. Клиентът сам решава кога, откъде и как да управлява финансите си, да заявява и използва продуктите и услугите на банката и да получава информация. Още при първия си контакт с BACB Plus всеки може да избере, откъде и кога да стане клиент и да си открие разплащателна сметка, без да е необходимо да посещава офис на БАКБ.

 

Концепцията за виртуалната банка не е нещо ново за банките в Европа и по света, но за България това е един нов модел на банкиране, който не изисква посещение във физически офис на банката. Независимо от това, системата на BACB Plus позволява на клиентите си да бъдат в тясна връзка със служителите на банката. Това е нова, „приятелска“ среда, която включва специално разработени канали за връзка с BACB Plus: телефон, имейл, skype, чат, Фейсбук страница, дискусионен форум, опция за обратно обаждане, инструкции свободен текст през сайта и др.

Димитър Кехайов, директор „Информационни технологии“ в БАКБ разказва повече подробности за този проект.

Бизнес процесите в организациите са почти изцяло зависими от ИТ услугите. Това е очевидно както за ИТ, така и за самия бизнес. Често срещани проблеми в тази насока обаче е липсата на разбиране от страна на бизнеса как дадена промяна би могла да катализира използването на услугите с ИТ или какви биха били последствията, ако дадена инвестиция не бъде направена. Как се разви този процес в БАКБ?

Смятам, че от години разбирането ролята и функциите на ИТ претърпяха сериозна промяна и развитие. Във финансовите институции и при системните интегратори има много добре развита експертиза в областта на ИТ. От друга страна банките предлагат сравнително идентични продукти и услуги, всичко това на фона на бързоразвиващи се технологии в един силно конкурентен пазар. За никого не е тайна, че в последните години сме свидетели на бурно развитие на електроните услуги и мобилните технологии. В този аспект Виртуалната банка BACB Plus  трябваше да надгражда функционалностите на стандартно  електронно банкиране, както и стандартния модел на обслужване на клиенти.

В БАКБ проекта Виртуална банка BACB Plus от самото му начало беше определен като стратегически в тригодишен план. През целият му жизнен цикъл имахме подкрепата на УС и НС на банката. Беше сформиран и все още действа Координационен комитет, в който участват трима изпълнителни директори и членове на УС, както и всички директори на дирекции в банката. От всяко звено бяха излъчени участници в бизнес и технически тимове по проекта. Всички заедно участвахме в предварителния анализ, определянето на пътната карта, изпълнението и развитието на проекта.

В началото на 2012 г. беше направен анализ на текущото състояние в БАКБ, на която база определихме основните цели пред нас.  Те, ако трябва да бъдат обобщени с няколко думи,бяха:

·        БАКБ чрез BACB Plus да предложи един нов модел на банкиране и взаимоотношения с клиента

·        Да достигнем нивото на водещите банки в страната в обхвата и функционалностите на предлаганите от тях електронните услуги, при по-добри условия, с някои изцяло нови,  иновативни услуги на българския пазар

·        Да поддържаме този модел с идеята да играем водеща роля при предлагането на електронни канали и услуги

Защо всъщност представихте последния ИТ проект на БАКБ като Виртуална банка? Какво трябва да търсят клиентите зад това послание?

Една от основните цели на Виртуална банка BACB Plusе да промени модела на общуване и обслужване на клиентите. Голяма част от услугите изискваха сериозни ИТ инвестиции, промени и пускане в експлоатация на нови системи. Поради тези изисквания, в ИКТ средата на банката за последните две години наистина се извършиха много и значителни промени, но всяка от тях беше предопределена от customer-centricмодела, който искахме да реализираме и функционалностите, които искахме да постигнем. Смятам, че BACB Plusе проект на банката, на целия екип, а не само ИТ.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes