Динамични ИТ услуги зад променящия се бизнес

Май 12, 2014 от itFORUM

Димитър Цветков, HP Software


Представяме на вашето внимание рубриката „Качество на услугите”. В нея,  в поредица от статии, ще ви запознаем с някои от основните акценти в тази област. Причината да направим поредицата е убеждението ни, че качеството е това, което на бизнеса му трябва в даден процес или услуга, и то разкрива връзката между клиента и желанията на компанията. Тази връзка се основава на убеждението, че продуктите и услугите трябва да бъдат проектирани, за да удовлетворяват техните желания. И още - в контекста на развитието на информационните технологии, управлението на качеството на услугите и крайния потребителски опит придобива други измерения, за които е добре да знаем. 


Наблюдението и управлението на качеството е тема, която е многообразна и се засяга в различи документи и стандарти. Качеството обаче придобива своя специфика, когато говорим за ИТ услугите. Съвременният бизнес изключително много зависи от информационните технологии, дори някои сектори от икономиката като телекоми и банки са обвързани до такава степен, че не могат да оперират, ако наличността или качеството на ИТ услугите е нарушено. От друга страна, съвременните технологии позволяват изцяло нови бизнес модели и канали за достъп до клиентите. 
 
Голяма част от компаниите предлагат електронни и дори мобилни услуги за крайни клиенти, базирани изцяло на услуги предоставяни от ИТ отделите. Това прави зависимостта им от информационните технологии още по-силна и съответно излага бизнеса на нови рискове, свързани с качеството на ИТ услугите. Именно заради това всяка компания, която осъзнава тези рискове, обръща изключително голямо внимание на управлението и наблюдението качеството им. В тази статия ще се спрем на темата как процесите в отдела за информационни технологии влияят на качеството на услугите и как тези процеси могат да бъдат конкурентно предимство за компанията.
 

Цената надолу, а качеството нагоре – как става това?  

В годините след последната световна икономическа криза от 2007 г. информационните технологии също бяха силно засегнати. Преди кризата този сектор можеше да си позволи да инвестира в нови технологии и да расте с големи темпове, дори когато ефективността му не беше на необходимото ниво. Натискът върху ИТ директорите да подобряват вътрешната организация и да имат ясно обосновани и икономически претеглени инвестиционни програми беше слаб и дори несъществуващ. Последните 5-6 години след началото на кризата нещата коренно се промениха и сега ИТ директорите са изправни пред изключително силен натиск да повишават ефективността на ИТ организацията и да инвестират само в проекти с доказана икономическа полза. Поради тази и други причини ИТ директорите с технологичен опит от миналото все повече отстъпват място на ИТ директорите, които имат икономическо образование.  

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes