Филип Мутафис, Balkan Service: Business Intelligence е по-скоро един аксесоар за напреднали

Ноември 17, 2010 от itFORUM

Нужна ли е Business Intelligence на българските компании и защо?

Определено е нужна. ERP се превръща в потребност за една компания, когато започне да се разраства - тя просто не може да работи без такава система. Business Intelligence (ВI) е по-скоро един аксесоар за напреднали, една оптимизация на процеса по вземане на решение, един по-ясен поглед върху данните от ERP системата, които биват пренебрегвани, защото са много далече и е трудно да се извлекат или защото потребителите не знаят как да достигнат до тях. ВI разчита на ERP и други системи, за да извлече данни и да ги представи в един по-интелигентен вид. По-принцип мениджърът би могъл да намери тези данни там, в дъното, където те се намират, и да достигне до тях. Оттук идва и разликата между внедряването на ERP и ВI системите. ERP обхваща процесите в базовия им вариант. Ако е обхваната например отчетността, после могат да бъдат обхванати поръчките или офертите или бюджетите, спрямо което ще се реализира и всичко останало. При внедряването на ВI обаче се хваща един процес, например продажбите. Реализира се целият цикъл, като се следи дали процесът използва правилните данни и тогава се минава на следващия, като покупки, производство и т.н.

Колко време се внедрява една ERP система?

Зависи от готовността на компанията да приеме промяната. Ако една фирма иска да прави това, което е правила и досега, но с ERP система внедряването никога няма да свърши. Ако срокът е кратък, например около два месеца, със сигурност внедряването е екстремно. Не че не сме правили шокови внедрявания, но те обикновено стартират с критични процеси и след това се изгражда останалото. 

Какви са често срещаните проблеми при внедряването? 

От наша гледна точка най-сериозните проблеми, които срещаме, до известна степен са поради липста на ясна визия какво точно искаме да постигнем, или по-скоро какво точно иска да постигне клиентът, чрез внедряване на тази система. Всъщност той много добре знае какво иска, но отказва да достави това, което е необходимо, като време, човешки ресурс, който е зает с оперативната дейност и не може да отдели време за реорганизацията. Друг проблем е тенденцията на клиентите да усложняват нещата. Те по-скоро се занимават с изключенията, а основните неща са бегло засегнати. Много е трудно да се прави проста система. Когато видите такава система, това означава, че е вложен много труд по нейното опростяване. Клиентите рядко разбират това и си мислят, че когато ние се стремим да направим системата по-проста, искаме да намалим нашата работа. Всъщност те трябва да разберат, че като улесняваме работа си правим същото и за самите тях.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes