IDC: Излишните разходи за печат не трябва да се приемат за норма

Юни 13, 2011 от Ваню Кръстев

Сегашната ситуация,  от гледна точка на печата на документи, в повечето предприятия може да се определи като хаотична, въпреки че някои твърдят, че той е добре контролиран. Изследванията на IDC показват обаче, че това не е така. Според анализатора около 40% от времето на средностатистическия служител отива в търсене на информация, без значение на какъв носител се намира тя. Около една четвърт от всички отпечатани документи не се сортират, което допринас за този хаос. 5% от всички отпечатани документи изчезват завинаги, а до 25 работни часа могат да отидат,за да бъде възстановен един загубен документ. 

 

Така Евелин Стоев, старши анализатор в българския офис на IDC, очерта състоянието на печатните процеси в родните компании. По време на проведената от анализатора Конференция за управление на документопотока и печата в организациите, спонсорирана от Lexmark, бяха очертани и основните рамки, чрез които могат да се реализират спестявания в тази подценявана област.

Стоев подчерта още, че четирима от всеки петима души (бизнес или ИТ мениджъри) не знаят какви са разходите за печат в тяхната фирма за една година, защото не следят такъв тип информация, нямат достъп или въобще не се интересуват от нея. „Само от контролирането на входа на консумативите за печат автоматично идва спестяването – коментира  Радослав Иванов, управител на Lexmark за България. Той представи как компанията може да постигне активно управление на процеса за печат чрез оптимизиране на самите процеси в организациите. Както и как чрез управляемите услуги за печат (Managed Print Services - MPS) да се постигне допълнително осигуряване на непрекъсваемост на работата в организациите, при които тези процеси са критични. „Отивайки при клиент, ние се опитваме да  „ушием по мярка” точното решение за него – да го консултираме какъв тип устройства трябва да бъдат използвани, къде да бъдат разположени, каква трябва да е връзката межу тях и т.н.”, коментира Иванов. От компанията обещават, че ако при консолидация на печата се замени поне 90% от наличната техника с техника на Lexmark, разходите за печат ще бъдат намалени с 20%. Lexmark притежава интересно портфолио от софтуерни решения за проследяване работата на инсталираната техника и решения за сигурност на печата. Освен това компанията наскоро придоби разработчика на Enterprise Content Management система Perceptive Software.

Изследванията на IDC показват, че повечето компании не знаят колко печатни устройства притежават, но като правило имат или по-малко, или много повече, отколкото им трябват. Има фирми, в които наличните устройства надвишават десетократно техните нужди от печат. И тук основният въпрос към фирмите е действително ли имат нужда от всеки принтер, факс или копирна машина и дали разходите за тяхната поддръжка не са прекалено високи? По-малко от 30% от фирмите следят разходите за поддръжка на тези устройства, поради което не могат по никакъв начин да определят реалната цена за печат, която плащат всяка година.

Много малко са фирмите, които са се замислили как биха могли да оптимизират своята печатна инфраструктура. Това означава, че тези излишни разходи започват да се приемат за норма и даденост и ако ИТ бюджетите във време на криза се орязват, то те не се пипат.

"Най-деликатният момент са скритите разходи. Големите фирми приличат на витрини на магазини – имат по едно устройство от всяка марка, което увеличава разходите за поддръжка, консумативи, енергия и т.н. В големите фирми около 6% от годишния им оборот отива за печат на документи (включени са всички разходи). На всяко едно евро, дадено за печат на документи, отиват след това 9 евро за неговото управление. И това се случва, когато печатната инфраструктура не е оптимизирана. Отговорът на всички тези проблеми могат да бъдат управляемите услуги за печат”, заяви старши анализаторът на IDC България.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes