A.T. Kearney: Софтуерът като услуга - управление на анти-ИТ приложението

Ноември 18, 2010 от itFORUM

Усложняването на ИТ отделите е сред водещите проблеми на ИТ директорите. Софтуерът като услуга обещава да намали сложността, като същевременно подобри услугите и намали разходите. Но съществуват и рискове – повечето  от компаниите не са определили подход за употребата на SaaS. Залогът и големият брой потребители изискват създаването на координирани фирмени стратегии за прилагане на този модел.

 

Работата на ИТ директорите става все по-сложна с увеличаващия се брой ИТ платформи, системи и инструменти. Въпреки опитите за стандартизация, като консолидирането на сървърите и модернизирането на приложенията, нуждата от по-бърза доставка на новите продукти принуждава компаниите да вкарват в употреба все повече и повече нови и специализирани бизнес приложения. Днес ИТ директорите трябва да осигурят нови възможности, за да се справят с нуждите на бизнеса, но същевременно и да постигат повече, използвайки по-малко ресурси.

Много компании смятат, че решението е софтуерът като услуга, известен със съкращението SaaS. Вместо на подписването на дългосрочни лицензи, SaaS продуктите са базирани на абонаменти и не изискват значителни инвестиции в инфраструктурата. Безплатните електронни пощи като Hotmail, предлаганите от Google приложения и платформата за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) на SalesForce.com са чудесни примери за SaaS.

И все пак ние смятаме, че ако SaaS решенията не се управляват правилно, то те могат да допринесат към проблемите в ИТ отдела. Благодарение на простотата на SaaS решенията управителите на бизнес единици могат да вземат независими решения за внедряването им. Така SaaS моделът би могъл да увеличи големия брой тясно специализирани “точкови решения” от малки доставчици, които съществуват в много от ИТ средите.

Решението е компаниите да използват софтуера като услуга, но само след като обмислят как той се вписва в ИТ архитектурата и цялостната им стратегия. 

Тенденции на пазара за SaaS

SaaS навлиза все по-бързо във всички сектори. Между 2008 и 2009 г. броят на организациите, които използват този модел, нарасна с 16 на сто; нараства и броят на SaaS приложенията. Интересен е фактът, че ръст се наблюдава не само в малките и средните компании, а и в тези, които разполагат с най-големите ИТ отдели. С разрастването на броя потребители ще станат ясни и основните предимства и недостатъци (фиг. 1).

 

Предимствата на софтуера като услуга са ясни. Решенията, които използват модел от типа “плати за всяка употреба”, обикновено отнемат по-малко време. Te са по-евтини и намаляват зависимостта от ИТ отделите. Недостатъците са по-незабележими – простотата, която привлича потребителите може да подкопае предимствата. Прекалено големият брой независими

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes