Клауд компютингът увеличава акцента върху клиентите

Януари 17, 2013 от itFORUM

Културната промяна от доставчик на софтуер към клауд доставчик на услуги е като промяна в ДНК на компанията. Това сподели Дейвид Балажич, генерален директор на консултантската компания Consalta, който бе в България, за да участва в семинар за разработчици на клауд услуги, организиран от Майкрософт България. Според него самото добавяне на думата услуга към всичко останало в огромна степен променя същността на компанията.

 

„Думата услуга означава комуникация и обслужване на клиента – обясни Блажич. – Това е проблем за повечето компании, тъй като те са фокусирани повече върху продукта си и не толкова върху клиента. Те просто не са свикнали с такъв бизнес модел.“ По негови думи новата реалност на модела „като услуга“ може да означава, че най-успешната компания, може да не е тази, която предлага най-качествен продукт. Клауд компютингът поставя в много по-голяма степен акцент върху маркетинга и дори психологията при работата с клиенти.

На въпрос как компаниите убеждават клиентите си да използват клауд услуги, Балажич сподели, че доставчиците на клауд услуга постигат по-висока ефективност от „обикновените“ компании, работещи в много по-малък мащаб. При доставчиците на услуги закупуването на техника и софтуер става на много по-ниски цени и като цяло са по-добре оптимизирани от гледна точка на управлението – по-малко хора отговарят за по-голям брой машини.

По думите на Венцислав Попов, Developer Evangelist в българския офис на Майкрософт, клауд компютингът представлява свой собствен сегмент на пазара, при който не е задължително да има сблъсък между него и традиционните собствени сървърни решения. „Има компании, които търсят и биха се ориентирали към клауд решение, защото нямат възможност за предварителни инвестиции или искат да наберат бързо скорост“, сподели той.

Ако действително човек си направи сметката за години напред, то е напълно възможно да се окаже в ситуация, в която използвайки клауд услуги е заплатил повече, отколкото ако е инвестирал предварително в закупуването на собствена техника. Според Попов обаче реалистично погледнато малко компании имат толкова кеш, че да си планират инфраструктурата за десетина години напред. Друг аспект на въпроса е, че за такъв период от време първоначално закупеният хардуер ще е морално остарял, докато при облачния модел клиентът винаги разполага с модерно решение, както от гледна точка на хардуера, така и по отношение на софтуера.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes