Мобилният интернет се използва от 71% от потребителите на услугата по няколко пъти на ден

Май 10, 2012 от itFORUM

Мобилният интернет през дейта карта се използва ежедневно от 71% от потребителите на услугата, като повечето от тях го използват по няколко пъти на ден. Основната причина за хората да се свързват с мрежата е за проверка на електронната поща, търсене на конкретна информация, общуване в социалните мрежи и чат. Най-висока честота на ползване на 3G-дейта услугата се регистрира сред младите респонденти на възраст между 16 и 34 години. Резултатите са част от национално изследване на агенцията за пазарни проучвания Асмарт на пазара на мобилни интернет услуги през дейта SIM-карти, публикувано днес.

 

Основните компании, които предлагат мобилен интернет са М-Tел, Глобул и Виваком. Виваком има най-голям брой потребители на 3G-мобилни интернет карти и е най-разпознаваема сред клиентите на този вид услуги. Глобул е с най-голям дял на предплатени дейта карти в сравнение с останалите оператори.

Графика 1. Дял на потребителите на 3G мобилен интернет по доставчици

Най-важните характеристики за потребителите на мобилен интернет са качеството на връзката, доброто покритие и скоростта. Анализът показва, че аспектите, които най-силно влияят върху цялостната оценка на удовлетвореността са скоростта на мобилния интернет, следвани от качеството на връзката, цената и разнообразието на тарифните планове. Най-висока обща оценка на удовлетвореност от потребителите получава 3G-услугата на Виваком, следвана от тази на Мтел и Глобул. Високата оценка се дължи главно на обхвата и цената на услугата.

Графика 2. Удовлетвореност от доставчика на 3G мобилен интернет (3G дейта услуги)

Изследването показва, че следващите стъпки, които потребителите очакват от телекомуникационните оператори за развитие на 3G-дейта услугата са увеличаване на скоростите и развитието на повече и по-разнообразни тарифни планове. Тези параметри са оценени най-ниско от анкетираните по отношение на удовлетвореността и същевременно са едни от най-важните мотиватори за цялостна удовлетвореност от услугата.

Националното проучването е проведено от агенция Асмарт в началото на м. април 2012 г. Асмарт е агенция за пазарни проучвания с основен фокус в областта на бързооборотните стоки, телекомуникациите, финансови услуги и медии. Агенцията прилага богат набор от методологии за количествени и качествени изследвания на пазари, марки, потребителско поведение и навици, тестване на стоки, концепции и услуги, клиентска удовлетвореност и др.

 

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes