Мобилност като услуга

Декември 3, 2012 от itFORUM

Реалността е следната – по-голяма част от мобилните служители на компанията ще се нуждаят от лаптоп, таблет или смартфон в обозримото бъдеще и ще се наложи тази мобилна среда от най-различни устройства да се управлява по някакъв начин.

 

Мобилността се превърна в основен приоритет за бизнес и ИТ лидерите в организации от всякакъв мащаб. Тази тенденция на развитие се задвижва от повишения натиск да се подобри производителността чрез разширяване мобилността на работната сила. Стремежът е да се постигне по-голяма ефективност на оперативно ниво, като се разпространи употребата на смартфони, таблети и преносими компютри на работното място. За 2011-та година консултантската фирма Delloite прогнозира, че 25 на сто от всички таблетни компютри ще бъдат закупени от компании. Вероятно за 2012-та и следващите години тази стойност ще нараства. Скокът при пазара на таблети и силният ръст на продажбите на смартфони оставиха PC-тата назад в историята. Реалността е следната – по-голяма част от мобилните служители на компанията ще се нуждаят от лаптоп, таблет или смартфон в обозримото бъдеще и ще се наложи тази мобилна среда от най-различни устройства да се управлява по някакъв начин. И е добре да се осъзнае, че процесът на управление на мобилността в рамките на предприятието няма да бъде единна и всеобхватна инициатива, а серия от последователни компетенции, които да определят пълния цикъл на живота на мобилността. Ето някои от тях:

  • Придобиване и провизиране
  • Мониторинг на изпълнението
  • Експлоатация и поддръжка
  • Съвместимост и сигурност
  • Управление на разходите
  • Извеждане от експлоатация

Всичко това много прилича на това, което се случва с живота на едно PC (неговия жизнен цикъл), но сложната природа на мобилните устройства създава допълнителни предизвикателства за ИТ. Нови устройства и платформи за мобилност продължават да навлизат на пазара с бързи темпове, а изискванията на потребителите стават все по-сложни. Ако погледнем общия фон на потребление, не можем да не видим, че се увеличават служителите, които искат да ползват техните лични мобилни устройства за достъп до фирмената електронна поща и фирмените данни. Дори се случва следното – ако подобни изисквания не се поддържат официално от компанията, служителите намират начини да достъпват фирмените данни през някакви задни вратички. Поддържането на подобен начин на работа в бъдеще може да означава, че компаниите трябва да поддържат 3-4 различни мобилни платформи при различни стилове на работа и бизнес изисквания. В същото време бизнес моделите за доставка на софтуер се развиха значително през последните няколко години под формата на Software as a service (SaaS). По принцип в момента SaaS моделът е във възход във всички пазарни сегменти.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes