Съхрани това

Ноември 15, 2012 от Александър Главчев

Законът на Мур повелява удвояване на изчислителната мощ на всеки две години. През последните няколко години обаче, въпреки лекото забавяне заради кризата, нуждата от решения за съхранение на данни нараства дори с по-бързи темпове. Все по-големите снимки и все по-широкото навлизане на HD видеото са сред основните причини за тази тенденция. Софтуерните приложения също от доста време все по-малко се рзработват така, че да използват мнинимално количество памет. Напротив – съвременните програми за обработка на изображения и видео например гонят максимално качество, независимо от обема.

 

Когато се говори за решения за малки и средни компании, често погрешно се мисли, че те са коренно различни системи от тези, предназначени за големите бизнеси. Всъщност може да се заключи, че нуждите на една компания са същите като тези на една голяма корпорация. Разликата е само в обема. Интересно е да се отбележи и че по-малките компании процентно нарастват по-бързо и често срещана тенденция при тях е малката инвестиция в началото често бързо да бъде забравяна. Едно спестяване от едва няколко стотин долара може да се окаже в основата на много главоболия и да застраши самото съществуване на компанията след 1-2 години въпреки успешния старт на бизнеса.

Друг интересен момент е, че при малките и средните предприятия „хигиената“ на записваната информация е много по-слаба. Твърде често в една малка компания - до 15-20 души - ограничения на практика липсват и всеки служител сваля необходимата му инфромация от интернет и тя остава на компютъра му или на локалния сървър на практика завинаги. Малките фирми често не разполагат със свой системен администратор и разчитат на консултации от партньори.

От какво се нуждае една малка или средна компания?

Както вече бе споменато, нуждите на организациите от гледна точка на основните функционалности не зависят от техния обем. Всички имат нужда от резервираност, споделяне на файлове и VPN функционалности, всички правят бекъпи, използват виртуализация и т.н. Също така все повче фирми изграждат свои собствени системи за видеонаблюдение. Дистанционният достъп също се превръща във все по-търсена необходимост, която вероятно дори е по-широко застъпена при малките компании. Защо една фирма от няколко души да поддържа офис, като служителите й биха могли да си работят от къщи? Този въпрос обаче води след себе си и други. Дали дистанционният достъп ще бъде само достъп до файлове или ще се разчита на терминални услуги (напр. Remotedesktop)? При средните фирми пък се появява нуждата от функции като дистанционно разпечатване. Може да се заключи, че всяка компания е със свои уникални изисквания.

Все пак обаче могат да бъдат отбелязани няколко функционалности, които са общи и се изискват от всяко решение за съхранение на данни. Например то трябва да бъде резервирано както на хардуерно ниво (захранвания, дискове, контролери), така и на ниво съхранение на информация. Възможностите за репликация също са сред най-важните функционалности. Ако например дадена фирма разполага с няколко офиса, то данните, с които работят служителите, трябва да са еднакви и възможно най-актуални навсякъде. Съвременните сторидж решения предлагат много възможности в тази насока, включително т.нар. снапшоти (snapshot– замразена „снимка“ на текущото състояние на информацията). Също така по закон, определени документи трябва да бъдат съхранявани десетки години (например ведомостите за изплатени заплати се пазят 50 г.), което означава, че част от данните трябва да бъдат и архивирани. За малките компании това означава, че някои данни се налага да бъдат съхранявани на хартия. Лентовите библиотеки, които все още широко се ползват за архиви, са скъпи, а хард дискът не гарантира дълготрайност на записа.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes