Тихомир Игнатов, Microsoft: Управлението жизнения цикъл на приложенията пряко зависи от зрелостта на клиента

Май 11, 2011 от Александър Главчев

Тихомир Игнатов е старши консултант в Microsoft България и бе един от лекторите на технологичната конференция Дни на Майкрософт 2011, която бе проведена наскоро в София. От 2008 г. специализира в SharePoint & Office технологии и Application Lifecycle Management. Основател е на SharePoint User Group Bulgaria.

 

Игнатов разказва защо все повече компании поглеждат към планирането на жизнения цикъл на приложенията и какви са преките предимства на методологията. Освен това той споделя и своя поглед по темите клауд компютинг и корпоративните социални мрежи.

 

Как се дефинира жизненият цикъл на дадено приложение?

Целта на методологията е въвеждането на ред в хаоса. Все повече екипи в страната започват да я обмислят. Въвеждането на управление жизнения цикъл на приложенията пряко зависи от зрелостта на клиента и на екипа, който разработва дадено решение. Т.е. колко те са вътрешно убедени, че това им помага да бъдат по-продуктивни, да спестяват разходи и отделят повече време за планиране и тестване. По този начин се постига оптимизация на създавания код, на съпътстващите процеси и качеството на крайния продукт.

Всъщност ние с наши крайни клиенти правим такова планиране и управление жизнения цикъл на приложения, използвайки софтуер на Microsoft. Резултатите са налице. Отделя се много повече внимание на аспекти и процеси, които обикновено се пропускат. Предоставя се и възможност за правене на справки и определяне на важни фактори като натоварване, наличност, срокове за преминаване от една фаза в друга и т.н.

Интересна статистика е колко бъгове се продуцират в софтуера за единица време при използване на тази методология и нейното неизползване. Моментът, в който бъговете започнат да се затварят по-бързо, отколкото се отварят е критичен за един проект. Т.е. нещата отиват към стабилизиране.

Много е важно още на ниво планиране бизнесът да е сигурен, че избраното приложение ще му върши работа. Това става чрез висока ангажираност от негова страна още по времето на разработката на софтуера. Това прави крайния резултат много по-предсказуем. Естествено само това не е достатъчно. Трябва подробно да се дефинира как се случват нещата; фазите, през които се преминава, осигуряват нужното качество накрая.

Как става убеждаването от страна на бизнеса кое е „неговото“ приложение?

Това е работа на целия екип, който се занимава с проекта. Т.е. представителите от страна на бизнеса (клиента) и от страна на доставчика да осъзнават цялостния процес. Колкото по-стриктни са процесите и няма отклонения при тях, толкова по-висока е предсказуемостта.

Също така когато става дума за жизнения цикъл на приложенията всяка една организация трябва да нагоди тези процеси спрямо собствената си специфика.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes