Всеки пети българин пазарува онлайн повече от веднъж месечно

Януари 26, 2011 от itFORUM

Близо два пъти се е увеличил броят на българите, пазаруващи в интернет повече от веднъж месечно в последната година - от 13 на сто през ноември 2009 г. на 22% през ноември 2010-а. 7 на сто от потребителите правят пет или повече покупки на месец. Намалява броят на тези, които пазаруват само веднъж годишно, както и броят на пазарувалите онлайн само веднъж в живота си. 54% от българите вече имат опит в пазаруването в интернет.

 

Изследването показва, че в периода ноември 2009 – ноември 2010 г. потребителите, които все още не пазаруват онлайн, са повишили интереса си към няколко типа стоки, предлагани в интернет: детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане.

Поведение на потребителите: Тенденцията на увеличаване на честотата на покупките онлайн свидетелства за повишаващо се доверие от страна на потребителите. Бързината на пазаруване се оказва от решаващо значение – хората предпочитат да купуват на момента, вместо да участват в търгове с наддаване. Онлайн магазините са популярно място за шопинг при 83% от потребителите. 58 на сто от българските онлайн купувачи предпочитат местните интернет магазини, а в 38% от случаите пазаруват и в международни сайтове. Характерна особеност в поведението им е активното проучване на цени и сравняване на артикули в интернет с цел намиране на най-изгодното предложение. Лидер по брой посещения сред сайтовете за сравняване на цени е pazaruvaj.com

Демография на потребителите: Към момента мъжете остават по-активни като онлайн купувачи, сочат данните от проучването на Allegro Group. Противно на наложеното мнение, онлайн пазаруването не е запазена територия за най-младите интернет потребители. Близо четвърт от купувачите са на възраст между 36 и 45  години. 82% от хората, които пазаруват онлайн, ползват интернет всеки ден или почти всеки ден. 60% от тях са работещи, 4% са домакините и още толкова са пенсионерите. Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.

Сред начините на разплащане онлайн най-предпочитана остава възможността за наложен платеж. Както и през 2009 г., кредитните карти се нареждат на второ място като възможност за плащане онлайн. Банковият превод е най-удобен за хората, които пазаруват няколко пъти годишно.

Пазаруването на стоки и услуги през мобилен телефон все още е рядкост. Класацията води групата на младите интернет потребители между 18 и 25 години, където процентът на отговорилите положително е 16 на сто. Нивото на доходите е в пряка връзка с пазаруването през мобилния телефон. 15% от потребителите с доходи над 1000 лв. имат опит с такава покупка, докато за хора с доходи между 500 и 1000 лв. процентът е 9 на сто. Процентът пада рязко при потребители с по-ниски доходи.

Според данните от проучването, aukro.bg се ползва с най-голяма популярност сред българските онлайн потребители. Това епървият уебсайт, за който се сещат, когато мислят за онлайн магазин или аукциони същевременно е мястото, където пазаруват най-често. Популярността на aukro.bg се дължи на променения бизнес модел на платформата: най-високият процент от потребителите (36%) възприемат сайта като онлайн магазин (сравнено с едва 23% - като аукцион). Над 85% от предложенията в сайта вече се предлагат на фиксирана цена, без наддаване, и все по-голям брой от предложенията са от професионални търговци.

Сайтовете за колективно пазаруване отчитат висока познаваемост. Сайтовете за малки обяви се радват на популярност сред 22% от пазаруващите онлайн.Allegro Group предлага на потребителите сайта за безплатни обяви hitarpetar.bg и специализирания сайт за детски и дамски стоки prodavalnik.com.

Проучването е проведено от Гемиус България, по поръчка на Allegro Group, между 26 ноември и 03 декември 2010 г., чрез компютърно подпомогнато уеб интервю. Извадката се състои от 800 респонденти, определени като български интернет потребители (мъже и жени) на възраст над 15 години. За да бъде информацията напълно репрезентативна за онлайн потребителите в България, данните са обработени по метода на претеглянето, според актуални национални статистически данни за онлайн потребителите по пол, възраст, честота на ползване на интернет и др.

 
 
 

Вход потребители

Топ новини

На 15 юни в Бизнес център „Земята и хората“ за втора поредна година ще се проведе SQL Server 2017 Discovery Day, където пред българските експерти от ИТ сферата официално ще бъде представен новият Microsoft SQL Server. На събитието, организирано от учебния център на Инспирит ЕООД - SQL Master Academy- посетителите ще могат да обменят опит и да обсъдят казуси от...

Образователната организация ERP Academy ще гостува на Софтуерния университет с безплатна лекция на тема: "Запознаване с BI и CRM". Събитието ще се проведе на 16 декември от 19 часа в зала Inspiration. Лектори ще бъдат Николай Миленков и Анастас Шопов.

Dell обяви новия си високопроизводителен и високоефективен тънък клиент Wyse 5060, който е лесен за внедряване и управление, предлага по-големи опции за сигурност и цялостна съвместимост на виртуалното работно място със Citrix, Microsoft и VMware. Създаден е за служители от индустриите на знанието, които изискват мощна производителност на настолните машини и поддръжка на...

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes